Vaikuttavuus- ja laatumittaristot
Sosiaali- ja terveydenhuollon ydintehtävä on tuottaa käytettävissä olevalla rahalla mahdollisimman paljon hyvinvointia. Huolellisesti suunnitellut mittaristot auttavat ohjaamaan toimintaa vaikuttavampaan suuntaan.
Edistyneet organisaatiot seuraavat tuottamiensa palveluiden vaikuttavuutta ja laatua. Edelläkävijät myös hyödyntävät johtamisessa seurannan tuottamaa tietoa. NHG:n jatkuvien palveluiden avulla organisaatio voi valjastaa toiminnasta syntyvän rekisteritiedon vaikuttavuuden mittaamiseen. Vaikuttavuutta voidaan seurata yksittäisen palvelun, ammattilaisen tai asiakasryhmän tasolla. NHG:n tuella organisaatio voi hyödyntää asiakkaidensa raportoimia kokemuksia (PROM, Patient reported outcome measures) parantaakseen toimintaansa.
NHG:n ymmärrys sote-rekisteritiedosta, asiakastarpeista ja palvelujärjestelmän toiminnasta auttavat meitä tukemaan asiakkaitamme matkalla kohti vaikuttavuusperustaista Sote-tuotantoa.
Yhteyshenkilö:

Laura Pitkänen
Senioriasiantuntija, tutkimusprojektipäällikkö
laura.pitkanen@nhg.fi / 045 633 7703