Etusivu » Uutiset » NHG:n vertaiskehittämisen ryhmät keskustelevat parhaista käytännöistä koronatilanteessa asiakaswebinaareissa

Artikkelit

NHG:n vertaiskehittämisen ryhmät keskustelevat parhaista käytännöistä koronatilanteessa asiakaswebinaareissa

NHG Benchmarking, eli toiminnan vertaiskehittäminen, on aloittanut tarjoamaan ryhmilleen ylimääräisiä asiakaswebinaareja, jotta ryhmäläiset pääsevät keskustelemaan koronavirustilanteeseen varautumisesta ja siihen liittyvistä toimenpiteistä vastaavien muiden yksiköiden kanssa Suomessa.

Kotihoidon ja asiakasohjauksen vertaiskehittämisryhmät ovat esimerkiksi kokoontuneet viikoittain etänä jopa 50 hengen voimin keskustelemaan koronavirustilanteen etenemisestä ja mahdollisuuksista tehdä jatkotoimenpiteitä sekä suojavarusteiden ja tarvikkeiden riittävyydestä. Keskustelut on käyty pääsääntöisesti maanantaisin klo 16–17. Mahdollisuus osallistua webinaariin on tässä tilanteessa tarjottu myös laajennetulle joukolle kotihoidosta vastaavia, esimerkiksi vanhuspalveluiden johtajille eri kunnissa. Jos yksikkösi ei kuulu kotihoidon tai asiakasohjauksen vertaiskehittämisen ryhmiin, mutta haluaisit osallistua keskusteluun, otathan yhteyttä Mikko Mulariin (mikko.mulari@nhg.fi).

Suun terveydenhuollon benchmarkingin sekä laatu- ja vaikuttavuusmittaupalvelun osallistujen kesken pidettiin myöskin hiljattain asiakaswebinaari, jossa keskusteltiin mm. elektiivisen hoidon alasajosta ja suun terveydenhuollon henkilöstön muista tehtävistä koronakriisin aikana. Seuraamme tilanteen etenemistä, ja jatkotilaisuuksia järjestetään tarvittaessa. Näistä mahdollisista jatkokeskusteluista ja suun terveydenhuollon vertaiskehittämisestä voi tiedustella lisää Lari Koukkulalta (lari.koukkula@nhg.fi).

NHG Benchmarkingin tavoitteena on yksikön toiminnan pitkäjänteinen seuraaminen ja kehittäminen. Raporteissa toiminnallisia lukuja verrataan muihin vastaaviin ysiköihin Suomessa. Ennen kaikkea kyseessä on ammattilaisten keskustelufoorumi, jossa voidaan verrata ajatuksia yleisistä ongelmakohdista ja niiden ratkaisuista. Ryhmät kokoontuvat yleensä kaksi kertaa vuodessa raportointitilaisuuksiin; tänä keväänä kaikki asiakastilaisuudet järjestetään webinaarimuodossa.

Mikäli olet NHG Benchmarkingin asiakas ja kaipaisit koronatilanteesta ylimääristä keskustelua omassa vertaiskehittämisen ryhmässäsi jo ennen raportointitilaisuutta, otathan yhteyttä kyseisen vertaiskehittämisen ryhmän vastaavaan NHG:n tuotepäällikköön.

"(Obligatoriskt)" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.